Wydział AEI
Wydział AEI
Aula D
Aula D
labDE (piknik studencki 2014)
labDE (piknik studencki 2014)
Politechnika Śląska - AEI
Politechnika Śląska - AEI
Laboratorium
Laboratorium
Silesian Green Power
Silesian Green Power
Previous Next Play Pause

DOROBEK NAUKOWY

Spis publikacji:

Lach E. et al. Immersive Virtual Reality for Assisting in Inclusive Architectural Design, 2020. In: Gruca A., Czachórski T., Deorowicz S., Harężlak K., Piotrowska A. (eds) Man-Machine Interactions 6. ICMMI 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1061. Springer, Cham.

Lach Ewa, Zalewski Krzysztof, Skurowski Przemysław, Benek Iwona, Kocur Agata, Kotula Aleksandra, Macura Małgorzata, Pamuła Zbigniew, Stankiewicz Mikołaj, Wyrobek Tomasz. Obiektyw 60+, 2019. Konferencja popularno-naukowa PM Nights 2019, Katowice, PM NEWS 2019 vol. 19, pp. 27.

Lach Ewa. New Adaptations for Evolutionary Algorithm Applied to Dynamic Difficulty Adjustment System for Serious Game, 2018. In: Gruca A., Czachórski T., Harezlak K., Kozielski S., Piotrowska A. (eds) Man-Machine Interactions 5. ICMMI 2017. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 659. Springer, Cham, pp. 492-501.

Lach Ewa. Dynamic Difficulty Adjustment for Serious Game Using Modified Evolutionary Algorithm, 2017. 16th International Conference on Artificial Intelligence and Soft Computing (ICAISC), 12/06/2016-16/06/2016, Zakopane, POLAND, pp. 370-379.

Lach Ewa, Lach Jacek and Suchanek Wojciech. Dynamic difficulty adjustment of the computer player in computer games, 2017. STUDIA INFORMATICA, vol. 2017, vol 38, No 1B, pp. 19-30.

Szczęsna Agnieszka, Skurowski Przemysław, Lach Ewa, Pruszowski Przemysław, Pęszor Damian, Paszkuta Marcin, Słupik Janusz, Lebek Kamil, Janiak Mateusz, Polański Andrzej and Wojciechowski Konrad. Inertial Motion Capture Costume Design Study, 2017. SENSORS Impact Factor: 2.033, vol. 2017, no. 17, pp. 612.

Lach Ewa. Evaluation of Automatic Calibration Method for Motion Tracking Using Magnetic and Inertial Sensors, 2016. 5th International Conference on Information Technologies in Biomedicine  (ITIB), 20/06/2016-22/06/2016, Kamień Śląski, POLAND. INFORMATION TECHNOLOGIES IN MEDICINE (ITIB 2016), VOL 2, ISBN: 978-3-3193-9904-1, pp. 337-348.

Lach Ewa. A quick method for dynamic difficulty adjustment of a computer player in computer games., 2015. 14th International Conference on Artificial Intelligence and Soft Computing  (ICAISC), 14/06/2015-18/06/2015, Zakopane, POLAND. ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND SOFT COMPUTING, PT II (ICAISC 2015), ISBN: 978-3-3191-9369-4, pp. 669-678.

Lach Ewa and Hetman Marianna. Ocena podobieństwa drzew strategii generowanych za pomocą programowania genetycznego., 2013. STUDIA INFORMATICA, vol. 2013, no. 34, 1 (110), pp. 75-89.

Lach Ewa and Chaja T. Składowe oceny animacji wirtualnych postaci ludzkich, 2012. STUDIA INFORMATICA, vol. 2012, no. 33(1), pp. 47-58.

Lach Ewa. Managing virtual characters behaviour with operations controllers, 2011. STUDIA INFORMATICA, vol. 2011, no. 32 (1A), pp. 5-14.

Lach .Ewa and Lach Jacek. Bounding volume hierarchies for collision detection, 2010. STUDIA INFORMATICA, vol. 2010, pp. 71-83.

Lach Ewa and Wadas Katarzyna. Ocena animacji szkieletowych postaci wirtualnych, 2010. STUDIA INFORMATICA, vol. 2010, no. 31 (1), pp. 85-99.

Lach Ewa. fACT - Animation Framework for Generation of Virtual Characters Behaviours, 2008. 1st International Conference on Information Technology (IT 2008), Gdańsk, Poland, pp. 325-328.

Lach Ewa. Automatic Strategies for Autonomous Virtual Characters, 2007. STUDIA INFORMATICA, vol. 2007, no.2, pp. 57-68.

Lach Ewa. Automatic Strategies for Autonomous Virtual Characters, 2007. IX International Conference on Artificial Intelligence (AI-22'2007), Vol.4(27),  Siedlce, Poland, pp. 39-47.

Badania Własne

  • BW 439/RAu2/2008: Formalizacja metody oceny animacji postaci szkieletowych
  • BW 479/RAu2/2007: Ścieżki naprowadzające w programowaniu genetycznym - dobór parametrów.

Badania Kierunkowe

  • BK-204/RAU2/2019 (02/020/BK_19/0171).
  • BK 02/020/BK 17/0105: Nowe Algortymy Symulaji Komputerowych W Zastosowaniach Do Grafiki, Wizji Komputeroweji I Bioinformatyki.
  • BK/219/RAU2/2016 (BK 16/0077): Nowe Algortymy Symulaji Komputerowych W Zastosowaniach Do Grafiki, Wizji Komputeroweji I Bioinformatyki.
  • BK 02/020/BK_15/0061: Nowe Algortymy Symulaji Komputerowych W Zastosowaniach Do Grafiki, Wizji Komputeroweji I Bioinformatyki.
  • BK 266/RAU2/2014: Nowe Algortymy Symulaji Komputerowych W Zastosowaniach Do Grafiki, Wizji Komputeroweji I Bioinformatyki.
  • BK 215/RAu2/2013: Oprogramowanie dla sieci Internet i zagadnienia grafiki komputerowej.
  • BK 220/RAu2/2012: Oprogramowanie dla sieci Internet i zagadnienia grafiki komputerowej.
  • BK 219/RAu2/2011: Oprogramowanie dla sieci Internet i zagadnienia grafiki komputerowej.
  • BK 222/RAu2/2010 : Oprogramowanie dla sieci Internet i zagadnienia grafiki komputerowej.
  • BK 439/RAu2/2009: Oprogramowanie dla sieci Internet i zagadnienia grafiki komputerowej.
  • BK 439/RAu2/2008: Oprogramowanie dla sieci Internet i zagadnienia grafiki komputerowej.

Projekty

  • PBS1/A3/10/2012: Kostium do akwizycji ruchu człowieka oparty na sensorach IMU z oprogramowaniem gromadzenia, wizualizacji oraz analizy danych, 2012.11.01-2014.10.31.

Wystąpienia

  • Seminarium Instytutu Informatyki na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej - listopad 2018 - Zastosowanie ukrytych modeli Markowa do analizy procesu nauki studentów Politechniki Śląskiej.
  • Seminarium Instytutu Informatyki na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej - styczeń 2018 - Modele matematyczne oceny ukrytych stanów w edukacji studentów
  • Seminaria Zakładu Grafiki Wizji i Symulacji Komputerowej w Instytucie Informatyki na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej - lata 2013-2019.
  • Seminaria Zakładu Oprogramowania w Instytucie Informatyki na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej - lata 2007-2012.

DOROBEK DYDAKTYCZNY

Opracowanie programów przedmiotów:

Wykłady:

  • Sztuczna Inteligencja cz.2. HMM (Informatyka, studia doktoranckie)
  • Elementy Sztucznej Inteligencji w Grach Komputerowych.
    (Informatyka, SS II stopnia, specjalizacja IGT, sem.3)
  • Programowanie w API Graficznym. DirectX.
    (Informatyka, SS II stopnia, specjalizacja IGT, sem.3)
  • Informatyka
    (wydział Matematyczno-Fizyczny, Fizyka Techniczna, sem. 2)
  • Informatyka 2
    (wydział Matematyczno-Fizyczny, Fizyka Techniczna, sem.3)
  • Podstawy Programowania Komputerów
    (Informatyka, Studia Niestacjonarne I stopnia,sem.1)

Projekty:

  • Grafika Komputerowa Proj
    (Informatyka, SS I stopnie, GKiO, sem.6)

Laboratoria:

  • Elementy Sztucznej Inteligencji w Grach Komputerowych.
    (Informatyka, SS II stopnia, specjalizacja IGT, sem.3)
  • Grafika Komputerowa. Laboratorium Animacji Szkieletowej.
    (Informatyka, sem.6)
  • Grafika Komputerowa. Laboratorium Wykrywanie Kolizji.
    (Informatyka, sem.6)
  • Computer Graphics. Colision Detection Laboratory.
    (Makrokierunek, sem.6)
  • Informatyka
    (wydział Matematyczno-Fizyczny, Fizyka Techniczna, sem. 2)
  • Informatyka 2
    (wydział Matematyczno-Fizyczny, Fizyka Techniczna, sem.3)

Prowadzone zajęcia (2007-2019):

Wykłady:

  • Sztuczna Inteligencja cz.2. HMM (Informatyka, studia doktoranckie)
  • Elementy Sztucznej Inteligencji w Grach Komputerowych.
    (Informatyka, SS II stopnia, specjalizacja IGT, sem.3)
  • Programowanie w API Graficznym. DirectX.
    (Informatyka, SS II stopnia, specjalizacja IGT, sem.3)
  • Informatyka
    (wydział Matematyczno-Fizyczny, Fizyka Techniczna, sem. 2)
  • Informatyka 2
    (wydział Matematyczno-Fizyczny, Fizyka Techniczna, sem.3)
  • Podstawy Programowania Komputerów
    (Informatyka, Studia Niestacjonarne I stopnia,sem.1)
  • Programowanie Komputerów
    (Informatyka, Studia Niestacjonarne I stopnia,sem.1)

Laboratoria (Informatyka):

  • Elementy Sztucznej Inteligencji w Grach Komputerowych.
  • Grafika Komputerowa
  • Podstawy Programowania Komputerów
  • Programowanie Komputerów 3-4
  • Programowanie w Środowisku Windows
  • Programowanie w Systemie Linux

Laboratoria (Makrokierunek):

  • Computer Graphics.

Laboratoria (wydział Matematyczno-Fizyczny, Fizyka Techniczna):

  • Informatyka
  • Informatyka 2

Projekty (Informatyka):

  • Grafika Komputerowa.
  • Programowanie Komputerów.

Project Based Learning

  • I edycja konkursu na „Indywidualne Programy Studiów (IPS) realizowane w formie Project Based Learning (PBL)” w ramach projektu „Politechnika Śląska jako Centrum Nowoczesnego Kształcenia opartego o badania i innowacje" - semestr zimowy 2018/2019 - przygotowanie i realizacja jako opiekun główny zaakceptowanego programu zajęć w systemie PBL: "Obiektyw 60+".
  • II edycja konkursu na „Indywidualne Programy Studiów (IPS) realizowane w formie Project Based Learning (PBL)” w ramach projektu „Politechnika Śląska jako Centrum Nowoczesnego Kształcenia opartego o badania i innowacje" - semestr letni 2018/2019 - przygotowanie i realizacja jako opiekun główny zaakceptowanego programu zajęć w systemie PBL: "Przestrzeń VR z perspektywą 60+".
  • III edycja konkursu na „Indywidualne Programy Studiów (IPS) realizowane w formie Project Based Learning (PBL)” w ramach projektu „Politechnika Śląska jako Centrum Nowoczesnego Kształcenia opartego o badania i innowacje" - semestr zimowy 2019/2020 - przygotowanie i realizacja jako opiekun główny zaakceptowanego programu zajęć w systemie PBL: "Zastosowanie VR do diagnozy funkcji poznawczych pacjentów szpitala geriatrycznego".

 

Inne:

  • Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Grafiki, Wizji i Gier Komputerowych na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki.
  • Promotorstwo prac dyplomowych magisterskich - 2007-2019.
  • Opieka nad projektami inżynierskim - 2007-2019
  • Recenzowanie projektów inżynierskich - 2007-2019
  • Wystąpienie w ramach Wszechnicy Informatyki - 9.11.2018 - Jak sprawić aby komputerowi przeciwnicy w grach zachowywali się inteligentnie?