js-foto

O sobie

Uwaga: po obronie doktoratu moje związki z Politechniką Śląską mocno się rozluźniły i niewykluczone, że docelowo praktycznie zanikną. Na trwający obecnie okres przejściowy pozostawiam zawartość tej strony bez większych zmian.

Moje główne zadania badawcze ogniskują się wokół pojęcia ruchu w kontekście grafiki komputerowej (generowanie animacji, opis ruchu i ruchomości), ale interesują mnie również zagadnienia związane z samym renderingiem.

 

Prowadzę zajęcia w ramach przedmiotów:

  • Zaawansowane Techniki Programowania Grafiki Komputerowej
  • Programowanie w API Graficznych

 


Artykuły

Opublikowane:

  • Lebek, K., Stępień, J.: Survey on Physically-Based Animation Techniques, Studia Informatica, Vol. 32, No. 4A
  • Stępień, J., Polański, A., Wojciechowski K.: General On-The-Fly Algorithm for Modifying the Kinematic Tree Hierarchy, Int. J. Appl. Math. Comput. Sci., Vol. 22, No. 2
  • Stępień, J.: A Unified Constraint Framework for Physical Animation of Articulated Rigid Bodies, In Proc. of Motion in Games 2012 (LNCS 7660)
  • Stępień, J., Lebek, K.: Exploiting QuTEM for Improving Joint Angles Estimation in the Context of Clinical Motion Analysis, Machine Graphics and Vision, Vol. 20, No. 3
  • Stępień, J.: Physics-Based Animation of Articulated Rigid Body Systems for Virtual Environments (rozprawa doktorska) [link]


W opracowaniu/recenzji:

  • Skurowski, P., Stępień, J.: A software suite for hyperspectral modelling and simulation of digital still cameras
  • Lebek, K., Stępień, J.: One-dimensional quaternion-based limits for spherical joints (tytuł roboczy)