Informacje

Specjalność „Interaktywna Grafika Trójwymiarowa” na kierunku Informatyka została po raz pierwszy otwarta w roku akademickim 2007/2008. W ramach przedmiotów wykłady prowadzą osoby z Grupy Graficznej oraz z firm tworzących gry komputerowe.

Grafika komputerowa i gry komputerowe to szybko rozwijająca się dziedzina przemysłu rozrywkowego oferująca ciekawą, wymagającą i bardzo kreatywną pracę. Chociaż entuzjastyczne podejście jest tutaj na wagę złota, równie ważne są też umiejętności i wiedza. Konkurencja jest nie mniejsza niż w innych dziedzinach rozrywki i nie zawsze łatwo jest zacząć. Zdobycie odpowiedniej edukacji powinno być pierwszym krokiem do sukcesu.
Przez ostatnie dwadzieścia lat gry komputerowe przeszły długą drogę od ciekawostki dostępnej dla nielicznych do jednej z najbardziej popularnych form rozgrywki dla dzieci i dorosłych. Wraz ze wzrostem popularności tej gałęzi rozrywki zwiększa się też zapotrzebowanie na ludzi posiadających wiedzę i umiejętności umożliwiające tworzenie i produkcję gier komputerowych.

Proponowana specjalność została zaprojektowana, aby dać Studentom szerokie podstawy tworzenia gier komputerowych ze szczególnym naciskiem na aspekty techniczne i programistyczne. Studenci będą mieli okazję nauczyć się zaawansowanych metod programistycznych i stosować je w rozwiązywaniu problemów typowych dla gier komputerowych. Najwięcej czasu poświęcone będzie zagadnieniom grafiki komputerowej czasu rzeczywistego, sztucznej inteligencji i algorytmice oraz fizyce i podstawach interakcji obiektów w złożonych scenach trójwymiarowych.

Na specjalności duży nacisk położony będzie nie tylko na rozwiązywanie pojedynczych problemów, ale również na projektowanie i tworzenie aplikacji wykorzystujących wiele skomplikowanych podsystemów jednocześnie, gdzie sztuką i umiejętnością samą w sobie jest nie tylko napisanie pojedynczych części, ale również złożenie ich w działającą całość. Doświadczenie zdobyte na IGT będzie przydatne również w innych dziedzinach informatyki, ponieważ programowanie gier i złożonych aplikacji multimedialnych pozwala nabrać dużo ogólnego doświadczenia programistycznego, uczy pracy w zespole oraz projektowania zarówno dużych, złożonych aplikacji, jak i pojedynczych podsystemów przeznaczonych do pracy w bardziej złożonym środowisku.

Interaktywna Grafika Trójwymiarowa to specjalność dla:

  • ludzi, których intryguje, jak powstają gry komputerowe,
  • ludzi, którzy pasjonują się programowaniem,
  • ludzi kreatywnych, których pociąga możliwość stworzenia wirtualnego świata,
  • ludzi zainteresowanych tematyką grafiki komputerowej czy algorytmiki,
  • ludzi chcących w przyszłości mieć pracę, która będzie jednocześnie pasją i zabawą.

Prowadzone przedmioty:

  • Programowanie w API graficznych
  • Zaawansowane techniki programowania grafiki komputerowej
  • Programowanie gier komputerowych
  • Programowanie gier dla urządzeń mobilnych (przedmiot prowadzony przez dr inż. K.Dobosza)
  • Symulatory lotów (przedmiot prowadzony przez ZMITAC)
  • Rendering realistycznych obrazów
  • Praktyka zespołowego tworzenia gier komputerowych
  • Elementy sztucznej inteligencji w grach komputerowych